Tok dugnaden på Spleis: Slik fikk russegruppen Showtime penger til en trygg og inkluderende russetid.
Med et ønske om å skape en trygg og inkluderende russetid, var russegruppa Showtime på jakt etter en enkel og effektiv måte å samle inn penger på. De valgte å opprette en dugnad på Spleis, og samlet inn penger som bidro til en rekke felles aktiviteter og opplevelser.
Variert utvalg og enkel håndtering
«Vi valgte å bruke Spleis fordi det var mye forskjellige varer som kundene kunne kjøpe», sier medlem av russegruppa Showtime, Iben-André Øvrelid. Det brede produktutvalget gjorde det lettere å tiltrekke seg flere kunder, noe som var avgjørende for å maksimere inntektene til russegruppen. I tillegg til utvalget, var enkelheten i bruken av Spleis en viktig faktor: «Fordelene med å bruke Spleis var at det var veldig enkelt å forholde seg til. Kundene betalte, pengene ble fordelt til oss, og kundene fikk varen levert i posten. Veldig enkelt.»
Vi tar oss av logistikken
- Vi sender alle produktene direkte hjem til kjøperne
- Forventet leveringstid er 5-12 dager fra salgsdato
- Frakt er inkludert i prisen
- NB! Produktene blir ikke sendt ut før klubben/organisasjonen har godkjent dugnaden
Aktiviteter og opplevelser for hele russegruppen
Pengene som russegruppen samlet inn, ble brukt til en rekke felles aktiviteter og opplevelser: «Vi er en russegruppe på 6 personer, så vi brukte pengene på ting vi kunne gjøre felles. Vi har vært på standup-show, escape room, restaurant og kjøpt ting til russetiden.»
Ved å gjøre disse aktivitetene sammen som en gjeng, fikk de styrket samholdet i gruppa og skapte minner for livet.
Effektiv deling på sosiale medier
Russegruppen utnyttet sosiale medier effektivt for å spre informasjon om dugnaden og nå ut til et bredt publikum: «Vi alle delte dugnaden på Facebook og sendte melding til venner og familie. Vi delte også dugnaden på Instagram-kontoen til russegruppen vår.»
Dugnadsprodukter man kjøper på Spleis, sendes helt hjem i posten til kunden og kan kjøpes på tvers av hele landet. Strategien med å dele dugnaden på sosiale medier gjorde det dermed mulig for dem å nå ut til både nære bekjente og et større nettverk - noe som bidro til økt salg og større inntekter.
Tips til deling
Fysisk:
- Bruk QR-koden på salgssiden til å selge produkter dør til dør
- Heng opp plakater i nabolaget
- Legg flyers i postkassa til naboene
Digitalt:
- Send dugnaden på melding til familie og venner
- Del dugnaden i sosiale medier
- Oppfordre andre til å dele dugnaden videre
- Tips lokalavisa om å skrive om saken
Den perfekte løsningen
For Iben-André og resten av Showtime, ble Spleis den perfekte løsningen for å samle inn penger til russetiden. Med et variert produktutvalg, enkel administrasjon og effektiv bruk av sosiale medier, klarte de å finansiere en rekke minnerike opplevelser for hele russegruppen.
Er du også en del av en russegruppe, kan en digital dugnad hjelpe med å nå målene og skape varige minner. La russetiden starte med Spleis, og opplev selv hvor enkelt og lønnsomt det kan være.