Prosjektbilde for Kampen mot Gjensidige Forsikring, ett selskap som underbygger fordommer/tabuer på "usynlige" skader

Kampen mot Gjensidige Forsikring, ett selskap som underbygger fordommer/tabuer på "usynlige" skader

Pengene går til dekning av advokat og omkostninger til min sak. Når saken blir avgjort i retten i min favør, eller skulle man mot formodning komme til enighet før saken kommer opp i retten, vil jeg gi pengene til Landsforeningen for PTSD i Norge.

Sommeren 2015 var jeg i en alvorlig ulykke på E6 utenfor Lillehammer, og jeg hadde "englevakt" som i de hele tatt kom gjennom ulykken uten synlige skader og mèn. Det er en ting med det man ser, men en slik ulykke setter spor, dype spor og jeg har dessverre blitt satt utenfor arbeidslivet etter ulykken, da jeg har fått PTSD på grunn av ulykken. Nav, spesialister, fastlege m.m har vært veldig tydelige i sine erklæringer og vurderinger, og tidlig i 2019 fastsatte NAV min uføregrad til 100% på grunnlag av ulykken. Hele tiden har jeg vært i dialog med Gjensidige om erstating etter ulykken, noe jeg trodde burde være en "enkel" sak, etter som skaden er godkjent som yrkesskade fra NAV, samt at alle spesialister m.m er veldig tydelige og klare i saken. I månedene før jul 2018 fikk jeg ett tilbud fra Gjensidige om oppgjør i saken, men da ville de gi meg kun 50 % av grunnerstatning, fordi at Nav fortsatt ikke hadde behandlet  ferdig min sak ang uføregrad/uførhet, men som både jeg selv merket, min fastlege, mine behandlere, spesialister m.m har vært tydlige på ville jeg bli 100 % ufør pga. ulykken. Jeg har gjennom meget god hjelp fra bl.a DPS m.m lært meg å leve med PTSD i dag, men det å ha en usynlig skade , er helt enkelt jævlig tøft, selv om det kanskje ikke ser slik ut. Psykisk sykdom/skade er litt sånn som kreft. En helvetes kamp som må kjempes. Noen blir friske, noen blir bedre og noen dør. Slik er det med psyken vår, også. Akkurat som når du blir fysisk syk og av og til må på sykehus, så må noen av og til på psykehus.

Tilbake til saken.

Gjensidige på sin side kommer da med ett tilbud, der de setter meg i  en meget presset og vanskelig situasjon, om at jeg får erstatning utifra 50 % uføregrad, men sier og , gjennom min advokat at skulle uføregraden endres vesentlig av NAV(  < 20 %), slik bl.a loven om yrkeskadeforsikring er tydelig på, så vil de utbetale erstatnign jfr dette, men jeg føler og at de setter meg under ett utilbørlig press der beskjeden er "take it or leave it" og ettersom loven er så tydelig så aksepterer jeg avtalen. Når så NAV, som forventet gir meg en uføregrad på 100 % starter ett nytt helvete. Gjensidige nekter alt og sier de er ferdige med saken. De innrømmer og beklager at de kan ha att meg i en presset situasjon, men nekter å gjøre utbetale erstatning jfr loven om yrkessakdeforsikring.Jeg kontakter en annen advokat og Gjensidige sier de kan se på saken på nytt, men det var kun ett "spill for galleriet" for å dra ut tiden, og de kommer med påstander og utsagn som føles som både trakasserende og på grensen til mobbing.  

De behandler meg på en måte som faktiskt man ikke trodde var mulig i 2019 og mitt liv er i Gjensidige sine øyne null verdt. En forsikringsgigant som Gjensidige, som jevnlig reklamerer med at de gir"kundeutbytte" osv, men når ulykken rammer noen så er det mest interressert i sitt sitt eget "utbytte" og behandler mennesker på en måte som du nesten ikke skulle tro var mulig.

Dette er Gjensidige sine egne ord på sine hjemmesider:

I Gjensidige skal vi kjenne kunden best og bry oss mest.

Alle som opptrer på vegne av Gjensidige har et ansvar når det kommer til å gi kundene våre en god opplevelse – Gjensidigeopplevelsen. Alt vi gjør skal kjennetegnes av høy integritet og at vi bryr oss. Vi skal behandle alle kunder med respekt og i tråd med god forretningsskikk og bransjenormer.

Slik skaper vi Gjensidigeopplevelsen:

Vi holder det vi lover

Vi leverer alltid kvalitet

Vi gjør det vanskelige enkelt

Vi sikrer oss at kunden er fornøyd.

Åpenhet og ærlighet
Åpenhet er en forutsetning for motivasjon, tillit og trygghet. Derfor skal åpenhet prege bedriftskulturen vår.

Alle skal kunne føle seg trygge på å ta opp både små og store saker med lederen sin eller andre i konser­net. Alt vi gjør skal tåle dagens lys. Det er viktig at vi kan redegjøre for hva vi har gjort, hvordan vi har vurdert og hvilke beslutninger vi har tatt.

Det å "bry seg": Er det underbygge de fordommer og tabuer som finnes rundt "usynlige" skader/sykdommer?

Kjenne kunden best og bry oss mest:Er det og sette mennesker som har fått livet snudd opp ned pga en ulykke under utilbørlig press og presse frem dårlige avtaler?

Behandle kunder med respekt og i tråd med god forretningskikk?Er det å ikke forholde seg til gjeldende lover og retningslinjer?

Jeg på min side, må da ta saken til retten , og for noen uker siden leverte jeg stevning mot Gjensidige til tingretten ,og venter nå på at saken skal opp i retten. Dette koster mye penger og som ufør er ikke det det man har mest av, derfor håper jeg du og andre vil støtte meg i denne kampen mot ett kynisk Gjensidige, og ikke minst få belyst at Gjensidige som selskap underbygger de fordommer og tabuer som finnes rundt usynlige skader/sykdommer. 

Det er skremmende , trist og en rent "helvete" å stå midt i denne kampen, da Gjensidige helt enkelt sier at livet mitt(eller kan være ditt når ulykken er ute) ikke er verdt noen ting. De innretter seg ikke etter bl.a lov om yrkesskadeforsikring og opptrer på en måte som gjør at en allerede vanskelig hverdag blir enda verre. 

Jeg håper at du kan støtte meg i dette, enten ved å gi og dele spleisen videre, men du kan og støtte den ved at man setter søkelyset på hvordan Gjensidige opptrer mot mennesker som har fått livet snudd opp ned. Jeg vet jeg ikke er den eneste, og mange har ikke orket å stå i dette, og det går ikke en dag uten at jeg vurderer å gi opp, men heldigvis har jeg noen som støtter meg 100% hver dag slik at jeg kan ta denne saken til retten , ikke bare for min egen del, men det finnes mange andre der ute som har gitt opp underveis, og neste gang kan det være du som havner i en lignende situasjon.


Kampen mot Gjensidige Forsikring, ett selskap som underbygger fordommer/tabuer på "usynlige" skader

3 750 kroner innsamlet

17 givere
Avsluttet 05.11.2019
3% av 100 000 kr
Tore Nestaker sitt profilbilde
Verifisert
Tore Nestaker mottar pengene
Avsluttet

Siste aktivitet

  1. Stine
    Stå på! Ikke gi deg Tore👍
  2. Trond Egil Aarflot
    Stå på Tore😎
  3. Åge Westrum
    Kjemp på !!
Del innsamlingen
Facebook
X
Plakat
Lagre bildet på telefonen din og last bildet opp på Instagram som et vanlig innlegg eller i story.
Skriv ut en plakat og heng den opp i ditt nabolag eller legg den i naboenes postkasse.
Skriv ut QR-koden og vis den frem til potensielle givere slik at det blir enklere for dem å gi.
Tore Nestaker er ansvarlig for innholdet i denne innsamlingen og for at pengene går til angitt formål. Mistanke om brudd på våre vilkår? Rapporter den til oss.

Se hva andre spleiser på 🙌

Tenker du på å lage en spleis til noe du brenner for? Vi har samlet et knippe inspirerende spleiser!
Se flere spleiser vi heier på

Uuups! Du bruker en utdatert nettleser.

Med nettleseren du nå bruker vil spleis.no ikke kunne brukes skikkelig. Men fortvil ikke! Du har flere muligheter;

  1. Bytt til en annen nettleser, for eksempel Google Chrome
  2. Fortsett på mobiltelefonen, bare skriv inn adressen:
  3. Lukk denne boksen, og fortsett på eget ansvar

×